#eCdep

Sigla Camerei Deputatilor

Camera Deputatilor

Limba:
  • RO
  • EN
  • FR
  • Structuri parlamentare
    • Presedintele Camerei Deputatilor
    • Biroul permanent
    • Comitetul liderilor grupurilor parlam.
    • Grupurile parlamentare
    • Comisiile parlamentare
    • Deputatii
      • În ordine alfabetica
      • Dupa circumscriptia electorala
    • Structurile parlamentare comune
      • Comisiile parlamentare
      • Grupurile de prietenie
      • Delegatiile parlamentare
      • Alte grupuri
    • Organizarea din alte legislaturi
      • 2016 - 2020
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Activitate parlamentara
    • Urmarirea procesului legislativ
    • Controlul parlamentar
      • Întrebari si interpelari
      • Motiuni simple si de cenzura
      • Examinarea documentelor UE
      • Autorități/instituții publice
    • Activitate în plen
      • Ordinea de zi
      • Stenogramele sedintelor
      • Înregistrari audio-video
      • Votul electronic
    • Activitate în comisii
      • Sedintele comisiilor
      • Documente ale comisiilor
      • Înregistrari audio-video
    • Sanctiuni aplicate deputatilor
  • Informatii publice
    • Serviciile Camerei Deputatilor
      • Atributii
      • Conducere
    • Relatii publice
    • Internship la Camera Deputatilor
    • Petitii si audiente
    • Achizitii publice
    • Declaratii de avere si interese
    • Informatii economice
    • Proiect POCA
    • Functionarea RA Monitorul Oficial
    • Transparenta veniturilor salariale
    • Bunuri primite cu titlu gratuit
    • Prelucrarea datelor cu caracter personal
    • Oportunitati de angajare
    • Sigla Camerei Deputatilor
  • #eCdep
  • Pagina veche
  • Mentiune juridica
  • Istoric
  • Contact

Dezbateri parlamentare

  • Interogare stenograme
  • Înregistrari video ale sedintelor în plen
  • Monitorul Oficial - Partea a II-a

Sedinta Camerei Deputatilor din 3 iunie 2015

  • Sumarul sedintei
  • Stenograma completa
  • publicata în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.104/2015
  • Video in format Flash/IOS Video - Flash & IOS
Sunteti aici: Prima pagina > Dezbateri parlamentare > Sedinta Camerei Deputatilor din 3 iunie 2015

Sedinta Camerei Deputatilor din 3 iunie 2015

19. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate (Pl-x 82/2014). (rămasă pentru votul final)
 
consulta fisa PL nr. 82/2014

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................
Video in format Flash/IOS

21. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, Pl-x 82/2014, caracter organic.

Inițiatorii? Dorește să intervină cineva? Nu dorește nimeni.

Atunci, din partea celor două comisii, Comisia pentru politică externă și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.

Vă rog, domnule deputat, raportul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Benga:

Raport suplimentar comun.

Comisia pentru politică externă și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au fost sesizate spre dezbatere în fond cu Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate.

Cele două comisii de specialitate au redactat un raport comun de respingere a propunerii legislative mai sus menționate, la data de 18 martie 2014.

Camera Deputaților a hotărât, în data de 8 decembrie 2014, retrimiterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate.

Comisia pentru politică externă și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au reexaminat și au depus un nou raport.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, în sensul modificării termenelor de valabilitate a pașapoartelor, precum și a stabilirii unor termene referitoare la soluționarea cererilor privind eliberarea unui pașaport simplu electronic ori a unui pașaport simplu temporar, formulate de cetățenii români care au domiciliul stabil în străinătate.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil propunerea legislativă, cu unele observații.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a dat aviz favorabil. Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a avizat negativ propunerea legislativă.

În raport cu obiectul de reglementare, propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Membrii Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională și membrii Comisiei pentru politică externă au reexaminat propunerea legislativă în ședințe separate, în data de 17 decembrie 2014 și respectiv în data de 12 februarie 2015.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate de invitați, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților menținerea raportului inițial de respingere a inițiativei legislative.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Lubanovici, la dezbateri generale. Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea Lubanovici:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Am inițiat această propunere legislativă, deoarece una dintre problemele mari cu care se confruntă cetățenii români din afara granițelor țării sunt documentele cu care să călătorească sau cu care să vină în România.

În foarte multe țări, valabilitatea pașapoartelor este de 10 ani, iar la noi valabilitatea pașapoartelor este doar de 5 ani.

Am făcut această propunere legislativă, întrucât am solicitat de foarte multe ori ca în Statele Unite, în Canada, să avem mai multe consulate și, în condițiile în care la noi valabilitatea pașapoartelor este numai de 5 ani, iar curierii de la Ministerul de Externe se deplasează în Statele Unite odată la 3 luni, vă dați seama că reînnoirea acestor pașapoarte este o foarte mare problemă.

Noi venim cu altă propunere legislativă, din care am eliminat pașapoartele diplomatice, și o să solicităm ca pașapoartele pentru cetățenii între 18 și 70 de ani să fie valabile 10 ani, așa cum este în alte țări.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final. Are caracter organic.

Scuzați-mă, nu v-am văzut și nici nu mi-a semnalat nimeni. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Am să citesc din raportul Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională și al Comisiei pentru politică externă argumentele care au dus la propunerea de respingere a acestei inițiative. Se spune aici - bine... au preluat din motivarea Guvernului... zice - "modificarea termenului de valabilitate a pașapoartelor diplomatice și de serviciu electronice în reglementările actuale sunt documente de călătorie care se eliberează de Ministerul Afacerilor Externe în condițiile legii, în scopul facilitării reprezentării intereselor naționale ale statului român în străinătate" - ca și cum noi nu am fi cerut lucrul acesta și nu am fi cerut o flexibilizare a acestui lucru.

2. Având în vedere structura pașaportului electronic românesc, CIP-ul introdus pe pagina de policarbonat și faptul că pașaportul electronic este executat în România din anul 2009, adică sunt 6 ani, fără o experiență anterioară îndelungată în domeniu, termenul de valabilitate de 5 ani este recomandat de producătorii de materiale destinate realizării paginilor de date, din policarbonat, respectiv de către producătorii de pașapoarte.

În opinia producătorului - deci e o opinie a producătorului însușită de Parlamentul României și de Guvernul României - numai după o perioadă de cel puțin 8-10 ani de la implementarea situației pașaportului electronic, după anul 2017, se poate analiza o perioadă de valabilitate mai mare de 5 ani.

Pe cuvânt dacă nu este jenant. Deci vine producătorul și spune: domnule, noi opinăm că după 2017 putem să introducem măsura asta, așa că onor Parlamentul să ne lase. Eu cred că unele dintre analizele care stau la baza unor rapoarte ale colegilor noștri din comisiile de specialitate sunt cel puțin jenante, ca să nu spun altfel. Când vrei să respingi o inițiativă legislativă numai pentru că nu este susținută de grupul parlamentar căruia îi aparții și nu este din majoritate, atunci invoci fel și fel de argumente.

Deci, din punctul nostru de vedere, se putea trece la implementarea acestei soluții, din acest moment, dar, dacă puterea nu vrea, nu vrea. Suntem pentru susținerea acestei inițiative și votăm împotriva respingerii.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat. Rămâne la votul final. Are propunere de respingere; caracter organic.

Camera Deputatilor

Camera Deputatilor

Adresa postala

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti

Legaturi utile

  • Presedintele României
  • Senatul României
  • Guvernul României
  • Curtea Constitutionala
  • Consiliul Legislativ
  • Monitorul Oficial
HTTPS access
  • Harta site
  • Structuri parlamentare
  • Activitate parlamentara
  • Informatii publice
  • Arhiva

Copyright © Camera Deputatilor